23 Şubat 2014 Pazar

Nachos (Ziyafete donusen Doritos)

Aksam kolanin yanina alinan ve yarisi yenmis Doritos'u degerlendirmenin en lezzetli yoludur bence Nachos. Yapmasi ve yemesi kolay, tam pazar aksami yemegidir. Gercegi soylemek gerekirse benim kullandigim tarif tamamen uydurma, Meksikali'nin onune koysan nachos oldugunu anlamaz saniyorum. Evet sevgili okuyucu kiymali olan kismi bildigin lahmacun harcina cevirdim, super de lezzetli oldu bence. Ailece severek yiyoruz. Gel bak anlatayim nasil yapiyoruz.

Not: Son kisimda firin gerekli degerli okuyucu, sona kadar gelip "e bende firin yok" deyip bana sovme sonra.



Malzemeler:

  • 250gr kiyma (yarina da kalsin dersen 500gr yap)
  • Misir cipsi (sade olursa iyi)
  • 1 orta boy sogan
  • 2-3 dis sarimsak
  • 2 domates
  • 2 biber
  • 1 aci biber
  • 3-4 mantar (istersen)
  • Taze kasar
  • Sivi yag
  • Tuz
  • Kimyon
  • Kekik
Yanicilar:
  • Sarimsakli yogurt (evet yine!)
  • Guacamole (hazir aldim)
  • Jalapeño tursu biber.

Pisirme:

Once tum malzemeleri hazirlayalim. Ne zaman bir yandan pisirip bir yandan sogan-biber dogramaya ugrassam mutlaka bir seyleri yakiyorum degerli okuyucu. Bu yuzden her seyi kiyalim, hazir olsun.


Malzemeler hazir oldugunda yuksek atesteki tencereye 2-3 kasik sivi yag koyup isinmasini bekliyoruz. Isininca kiymayi tumden tencereye atip karistiriyoruz. Kasikla bastira bastira ezelim kiymayi, top top kalmasin. Ayrica surekli karistirmakta fayda var, kiymayi birakayim basinin caresine baksin dersen yakarsin, ziyan olur kiyma.  Kiymayi kavurmaya basladiktan yaklasik bir dakika sonra "kiymanin suyunu salip cekmesi" konusuyla karsi karsiya kaliyoruz kiymanin kokusuyla karni daha da bir acikmis canim okuyucu. Bu konu ne zaman kiymayla bir seyler pisirmeye kalksan karsina cikacaktir. Kisaca anlatayim: 


Kiymayi tencerede kavurmaya basladiktan bir dakika kadar sonra kiyma su salmaya baslayacak, bildigin icine yaklasik bir bardak su koymussun gibi dibinde et suyu olacak ve kucuk kucuk baloncuklar goreceksin. Yapman gereken tek sey pisirmeye devam etmek. Surekli karistir ve tencerenin kapagini kapatma. O su buharlasip gidecek geriye sadece kiyma kalacak. Bu kadar basit. 


Neyse, kiyma suyunu cektigi anda sogan ve biberi atip (aci biber dahil) bir dakika kadar daha karistirmaya devam et. Hemen ardindan mantari da atalim tencereye. Normalde nachos icinde mantar yok ama ben mantar sevdigim icin her seyin icine koyuyorum. Istemezsen mantari kullanmayabilirsin, keyfine kalmis. Iki uc dakika daha karistirarak pisiriyoruz.


Bunlarin uzerine domates ve sarimsagi birlikte ekleyip hafif soslu bir kivam elde ediyoruz. Ben tembellik edip hazir konserve kullaniyorum, icinde domates suyu oldugu icin ayrica su eklemem gerekmiyor. Eger senin domatesler susuz tatsiz ise, bir su bardagi icine bir kasik domates salcasi koy, uzerine sicak su ekle ve karistir. Salca eriyince bu salcali suyu tencereye dok. Suyu cok abartma corba olmasin. 


Son olarak tencereye birer tatli kasigi tuz, kimyon ve kekik ekliyoruz. Evde tatli kasigin yoksa iki cay kasigi ya da yarim corba kasigi olarak hesaplayabilirsin. Evde sadece catal varsa yapacak bir sey yok, goz karari hallet isini artik. Hepsini iyi bir karistirip bes dakika daha pisiriyoruz. Kiymali kisim bitti. 


Sirada misir cipsi ile tabanin hazirlanmasi. Cipsleri bir tepsiye diz ve uzerine tenceredeki kiymanin yarisini kasikla yay. Hepsinin uzerine kasar peynirini de bas. Tepsiyi firina ver. Onemli bir ayrinti var burada, firinin sicagi ustten vermesi gerek ki kasar erisin. Eger alttan usten sicak gelirse misir cipsleri yaniyor alttan gelen sicakla. Ziyan olur o kadar yaptigimiz is, dikkat et. 


Kasarin erimesi yaklasik iki dakika suruyor benim firinda. Surekli izle yemegi, firina mukayet olmak zordur. 


Olay bu kadar, tencerenin icinde kalan kiymayi da kaselere koy, kim yiyecekse alsin bir kase yanina. Bir yandan misir cipsi bir yandan kiymayi kasiklayayim derken cok yiyor insan. Birbirinize mukayet olun, cok yiyip hazimsizlik cekmeyin. 

Sarimsakli yogurt, guacamole ve jalapeño da yanci meze olarak guzel oluyor. 



Afiyet olsun. 


2 yorum:

  1. Bunu ilk fırsatta deniyeceğim ömür bey yanlız salça hatay salçası olsun hatay iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozan Bey, askerligi Hatay'da yaptim, salcalarini hic de begenmedim. Benim burada kullandigim halis mulis en kolpasindan Sainsbury's salcasi.

      Sil