19 Şubat 2014 Çarşamba

Curry (Tavada etli sebzeli bi seyler)

Aslinda benim aklimda baska yemek yapmak vardi ama bildigin punduna getirildim sevgili okuyucu. Hatun kisi onceden yapmis oldugu plan dogrultusunda yemek yapma karari alinca bana da kenardan izlemek kaldi. Neyse ben sana neyi nasil pisirdik onu anlatayim;

Malzemeler:


Burada tanimadigin urunler olmasi ihtimali yuksek. Cok takilma, bilmedigin bir sey yok.

  • 250gr et (istersen tavuk da olur)
  • 3 mantar
  • 1 kabak
  • 2-3 yesil biber
  • 1 buyuk sogan
  • 1 domates 
  • Pide (keyfe gore)
  • Kori sos
  • Mikrodalga pirinc (cakma pilav evet)
  • Sarimsakli yogurt (her turlu gideri var)

Goruldugu uzere tembellik edip sebzeleri hazir dogranmis aliyorum, vakitten ve ziyandan tasarruf ediyorum. On hazirlik olarak bana iki adim kaliyor, eti ve mantari kucuk parcalara ayirmak. Mantar konusuna eklemek istedigim onemli bir nokta var. Mantari yikama arkadasim, alttan kabugu cekince mis gibi soyuluyor, usenme yap bunu, lezzete lezzet katiyor.  


Mantari soyduk, dilimledik ardindan ete giristik onu da kusbasi gibi kestik. Sizde sebzeler hazir degilse ufak ufak kesiyorsun sebzeleri arkadasim. Gozunuzde buyutmeyin.


Hazirlik asamasi olarak bu kadar. Bir de genis tavamiz var ocakta isinmaya baslamis. Su durumda pisirmeye geciyoruz. 

Pisirme:

Tavaya az bir yag koyup (2-3 yemek kasigi) iyice isinana kadar bekliyoruz. Isininca hemen etleri tavaya atip 2 dakika kadar pisiriyoruz.  Burada her insan evladinin bilmesi gereken bir noktayi tekrar etmek istiyorum. Eger kirmizi et yerine tavuk kullaniyorsaniz adam gibi 4-5 dakika kizartin tavugu, az pismis ya da cig yemeyin! Sonra yok ben zehirlendim, yok midem kotu oldu demeyin bana, doverim. 



Etin disi pisene kadar pisirip tavadan aliyoruz. Sebzelerle tekrar pisirecegimiz icin etlere cok yuklenmedik burada. Eger burada iyice pisirip bir de sebzelerle birlikte pisirirsek beton gibi olur o et, yenmez. 


Eti tavadan alip bir kenara dinlenmeye biraktik. Et kendi sicagiyla su arada ufak ufak pismeye devam ediyor. Ayni tavaya sebzeleri atiyoruz. Sebzelerin pisme suresi 10 dakika. Eger ince bir tava kullaniyorsan orta ateste pisirmeni tavsiye ederim yoksa tumden yaniyor sebzeler. "Ince tava" nedir diye sorarsan su sekilde anlatayim sevgili okuyucu. Eger tavaya baktiginda "ben bunu elimle bukerim" diyebiliyorsan o tava ince tavadir, bildigin tenekedir. Ama bukme tavayi tabi, Son Tava Bukucu olma. 


Sebzeler bir noktadan sonra yumusayacak ve kahverengiye donecek. Rengi ve kivami aldigi anda icine once eti sonra da kori sosunu veriyoruz. Iyice karistiriyoruz. Gorecegimiz sekil su olacak. 



Evet belki dunyanin en guzel gorunen yemegi degil ama cok lezzetlidir kendisi. Bu yuzden gorunuse cok takilmayin, moralinizi bozmayin.  En son eti ve sosu koyduktan sonra kisik ateste 15 dakika kadar pisecek. Cok fazla karistirmaniza gerek yok.  Bunun sonrasinda en onemli kisma geliyoruz. 

Afiyet olsun sevgili okuyucu, iki kisinin karni doyar hatta yarina bile kalir. Dolapta iki uc gun bekler sonra cope atilir kimse yemeyince. Haydi bakalim. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder