6 Mart 2014 Perşembe

Yaglama (Bence)

Naber? Bu ara cok abandim hazir yemege. Bir iki ufak bir seyler yaptim ama yazmaya usendim. Hazir bugun vakit varken devam edeyim dedim.

Yaglama cok sahane bir Kayseri yemegidir, degerli okuyucu. 95-96 senelerinde Kayseri'deydik ailece ve tek hatirladigim sey yemekler. Yemegin adindan da anlayacagin gibi hic oyle "diyetteyim saglikli besleniyorum" diye miymiy ortada gezenlere gore degil, bildigin adam yemegi. Yedikten sonra cekyatta TV'ye bakarak uyunacak tipte yemek.

Ve yine hatirlatmakta fayda var, orijinal tarifi filan degisiktir muhtemelen. Asagidaki tarif ilkokul 5'e giden bir veledin Kayseri'deyken bir kere yiyip aklinda kalan lezzetle yirmi sene sonra kendi capinda pisirdigi yemegin tarifidir. Ben sana teknigi gosteriyorum, oyle dusun.


Malzemeler  (3 orta boy ac adam icin)

  • Yarim kilo yagli kiyma
  • 1 sogan
  • 2-3 dis sarimsak
  • 2-3 biber
  • 2 domates (konserve kullaniyorum ben)
  • Maydanoz
  • 1 kasik domates salcasi
  • 6 tane tortilla - (lavas da olur fark etmez)
  • Margarin
  • Yogurt
  • Tuz, Kekik, Kimyon

Yine once sogandan biberden baslayalim, ince yemeklik dogruyoruz. 


Tencereye bir buyuk yemek kasigi margarin koyuyoruz ve eritiyoruz. Ben normalde cok az aycicek yagi da ekliyorum, "yuh zaten deli gibi yag oldu" dersen sen koyma. Ama yemegin adi "Yaglama" yani. 


Yag eridigi gibi icine kiymayi ekliyoruz. Burada tekrar cok sevdigimiz "suyunu salip cekinceye kadar pisirme" konusu geliyor karsimiza. Daha once konustuk bunlari, tekrar etmeye gerek yok. 


500gr yagli kiyma yaklasik olarak 10 dakikada pisiyor. Daha kisa da surebilir tabi, 10 dakika diye inat etme. Kiyma suyu cekince icine sogan ve biberi ekle. 2 dakika kadar daha kavur.


Uzerine domatesi ekliyoruz. Benim domates konserve oldugu icin bolca domates suyu var icinde. Senin domatesler sulu degilse yarim bardak sicak su 1 kasik domates salcasini karistirip icine ekleyebiliriz. 


En son tuz, kimyon ve kekik ekliyoruz. Iyice karistiriyoruz. 2-3 dakika kadar daha pisiyor domatesle birlikte. Sonra bir tadina bak arkadasim. Tuzu biberi eksikse ekle, fazlaysa yapacak bir sey yok. Kiymali kisimla isimiz burada bitiyor. 


Tortillalari ust uste dizip catalla birkac yerinden del. Hem buhar hem yag-sos geciyor, tam kivamina geliyor. Eger elde mikrodalga varsa bunu 30 saniye kadar mikrodalgada cevirsen ne guzel olur. Yoksa firina da atabilirsin 1-2 dakika kadar, ama dikkat et kurutmadan tabi. (aralarina az su damlatsan olur eger firina atacaksan).

Simdi de katlari yapiyoruz. Gayet basit, bir kat tortilla, uzerine iki kasik kiyma, uzerine tortilla. Kule yapiyoruz bildigin. 


Tum katlari yaptiktan sonra yukardaki gibi dilimliyoruz. Daha da ufak olsun dersen sekiz dilim olarak da kesebilirsin, beni ilgilendirmez. 

Bol sarimsakli yogurt ve uzerine az maydanozla servis yapiyoruz. (kime yapiyosak artik, benim tabagim bu, kendime servisledim kendim yedim)


Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder